marți, 29 martie 2011

Placinta simpla cu branza


Citesc cu mare interes si admiratie blogul Aphextwinz's Blog. Sunt fascinata de usurinta cu care autoarea blogului imbina si experimenteaza tot felul de retete. Mai niciodata nu da canditatea ingredientelor folosite, insa nu e deloc greu sa deduci cam cat iti trebuie din fiecare. O admir pentru ingeniozitate si pentru creativitate. Si mai admir ceva: bogatia de retete. Tot timpul face ceva bun, mereu altceva. Se vede ca-i place sa faca de mancare si sa-si resfete mesenii cu bucate alese. Pentru ea meniul fiecarei zile nu este o corvoada ci o provocare in care se implica cu drag. In afara de retete, tot de la ea am aflat cateva trucuri si secrete culinare, precum si recomandari vizavi de produsele alimentare pe care ea le cumpara. Nu se sfieste niciodata sa spuna daca i-a placut sau nu un produs, un blog, o revista, o reteta, un restaurant.
Si daca pentru cineva conteaza recomdarile mele, recomand sa vizitati acest blog. N-o sa va para rau :)
Acum sa trec la reteta de azi si sa spun doua vorbe despre ea. Inspiratia vine de aici: http://aphextwinz.wordpress.com/2011/01/11/placinta-salajeana
Este o placinta simpla simpla, dar buna buna. Ingrediente:
- un pachet foi de placinta - recomand Bella
- 1kg telemea - eu am folosit vreo trei feluri de branzeturi ce le aveam prin frigider: telemea de vaca, branza de burduf si telemea de oaie
- 500g iaurt
- 6 oua
- condimente - eu am folosit marar si menta uscata
Foile de placinta le-am lasat la decongelat.
Am incins cuptorul.
Branza am faramat-o bine intr-un bol si apoi am amestecat-o cu trei oua si am condimentat-o cu marar si menta uscata.


 Foile de placinta le-am impartit in cinci. Deci fiecare sul de placinta contine 5 foi, insa se pot pune si mai putine. Compozitia de branza am impartit-o in mod egal in 5.


Am format sulurile de placinta si le-am asezat intr-o tava unsa cu ulei.
In bolul in care a fost compozitia de branza, am amestecat celelalte trei oua cu iaurtul si am turnat totul peste sulurile din tava.


Tava am bagat-o la cuptor si am lasat-o la foc potrivit, pe raftul de sus, pana ce a prins la suprafata o culoare aurie apetisanta.



Mergea lasata si mai mult, insa ne grabeam si atunci a iesit asa, mai nebronzata. De buna a fost buna tare, iar combinatia de condimente s-a dovedit a fi inspirata :)




La placinte inainte!
Pofta buna!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana