joi, 19 iulie 2012

Budinca de gris cu prune


Cand am facut curatenie in poze am gasit aceste poze cu budinca de gris cu prune. Nu am postat reteta si pozele atunci cand am facut reteta si uite ca a trecut timpul si am uitat de ele. Dar pentru ca nu vreau sa ramana uitata si pentru ca ma gandesc ca in loc de prune putem folosi si alte fructe (caise, piersici, nectarine, struguri...) am zis ca n-o fi cu suparare daca postez abia acum reteta asta.

Ingrediente:

- 1 l lapte
- 300g gris
- 5 oua
- 150g zahar
- 1 esenta vanilie
- 500g prune sau alte fructe la alegere

Prunele le-am spalat si le-am curatat de samburi. Jumatatile de prune obtinute le-am asezat cu gura in jos intr-o tava cu peretii inalti, captusita cu hartie de copt.



Intr-o craticioara am pus laptele la fiert impreuna cu zaharul si esenta de vanilie. Cand a inceput sa fiarba, am adaugat grisul in ploaie si am amestecat continuu, ca sa nu se formeze cocoloase, pana cand compozitia a devenit legata bine.


Am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare.
In compozitia de gris am adaugat mai intai galbenusurile, amestecand bine dupa fiecare in parte, apoi am incorporat usor si albusurile spuma. Cand am fost gata, am turnat totul peste prunele din tava si am nivelat.


Tava astfel pregatita am bagat-o la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc potrivit spre mic, pana cand s-a colorat frumos deasupra (aproximativ 50 minute).


 Se poate taia dupa ce s-a racit.








Este foarte buna si moale, iar junioara mea a mancat-o cu mare placere.
S-aveti pofta!

PS Reteta a fost preluata de pe site-ul culinario.ro, unde a fost postata de Kata.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana