vineri, 1 martie 2013

Supa crema de chimen


In momentul in care am vazut la Lidl perlele-crutoane, m-am gandit ca tare fain le-ar sta intr-o supa de chimen. Reteta este din cartea cea minunata, Carte de bucate editia a III-a, din care am mai pregatit retete delicioase de-a lungul timpului.
Supa a iesit foarte buna si parfumata, perfecta pentru zilele reci. Daca mai punem la socoteala si proprietatile minunate ale chimenului, atunci e musai sa incercati reteta asta.
Este o planta parca special facuta sa ne ajute la inceput de primavara. Trateaza cu succes gastrita, alergia, colesterolul marit, bronsita, chiar si astenia de primavara.
Sursa citat: Chimenul - medicina naturista 

Ingrediente:
- 50g unt
- 1 lingura chimen
- 1 lingura faina
- 3 cartofi
- sare
- patrunjel proaspat
- crutoane

In reteta originala se folosesc si crenvursti, dar eu nu am folosit. De asemenea, e bine de stiut ca reteta nu are nimic de suferit daca folositi in loc de unt 2 linguri de ulei. In acest caz obtinem o supa de post :)



In oala in care urma sa fac supa am pus untul la topit si am calit in el, 1 minut, la foc mic, chimenul.


Am adaugat faina si am amestecat bine, pentru a nu ramane cocoloase de faina.


Imediat ce faina s-a imbibat de grasime, am turnat 2 litri de apa.


Am adaugat si cartofii taiati cubulete si o lingurita rasa de sare.


Am lasat supa sa fiarba la foc mic pana cand cartofii s-au fiert.


Cand cartofii au fost fierti, i-am scos intr-un al castron si i-am transformat in piure. Supa am strecurat-o si am aruncat semintele de chimen fierte. Zeama strecurata am pus-o iar in oala si am dizolvat in ea piure-ul de cartofi.



Am pus supa iar pe foc mic si am lasat-o sa ajunga iar la fierbere. Dupa ce a dat un clocot, am oprit focul.
Supa am servit-o calda, cu perle crocante si patrunjel verde. In loc de perle se pot face crutoane simple din paine.



A fost foarte buna!
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana