miercuri, 26 februarie 2014

Estonian kringel


Cozonacul acesta aromat l-am ales de pe blogul Retete ABC, blog ce mi-a fost repartizat in cadrul provocarii secrete, de Paula - Enjoy Dessert.
De foarte multa vreme doream sa il fac, dar parca niciodata nu a fost momentul potrivit. Apoi am uitat. Uite ca acum mi-a iesit din nou in cale, prin urmare am profitat de ocazie.
Aluatul se aseamana foarte mult cu aluatul de la gogosile delicioase si pufoase de post.

Ingrediente:
***Blat:
- 450g faina
- 150 ml lapte
- 1 cubulet drojdie (25g)
- 3 linguri de zahar
- 1 galbenus
- 50g margarina (eu am folosit Unirea)
***Pentru uns:
- 100g margarina (eu am folosit Unirea)
- 4 linguri zahar
- 3 lingurite pudra de scortisoara


Am dizolvat drojdia in laptele caldut amestecat cu zaharul. Am turnat acest amestec peste faina si am inceput sa amestec cu o furculita. Am adaugat margarina si galbenusul de ou si am continuat amestecarea, cu mana, pana cand s-a incorporat in aluat toata faina, iar aluatul s-a dezlipit de pe mana.


Am acoperit castronul cu o carpa curata si l-am bagat in cuptor, ca sa fie ferit de curenti reci de aer. I-am dat 40 minute sa se infoaie in pene si sa-si dubleze volumul.


Intr-un castronel am pus ingredientele necesare pentru uns foaia. Am bagat castronelul la microunde 20 de secunde, cat sa se inmoaie margarina, apoi am amestecat bine.


Am intins coca intr-o foaie grosuta, am uns foaia cu amestecul cu scortisoara si am rulat. Din amestec se pastreaza 2 linguri, pentru uns cozonacul la sfarsit.


Rulada am taiat-o pe lung, pastrand un capat netaiat.


Cele doua jumatati le-am impletit.


Am asezat cozonacul in tava captusita cu hartie de copt, dandu-i forma de colac. Am uns colacul cu cele doua linguri de compozitie pastrate.


Tava astfel pregatita am bagat-o in cuptorul fierbinte, pe raftul de sus, la foc mediu spre mic, pentru 50 minute.
Miroase senzational! ♥
Creste foarte mult si blatul este foarte pufos. Dintr-o coronita cu diametrul de 18-20 cm, m-am trezit cu ditamai roata aurie, de 27-30 cm.


Langa o cana cu lapte cald, a fost mic-dejunul perfect ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

PS Daca inlocuiti laptele cu apa si renuntati la galbenus, caruia chiar nu-i vad rostul, va rezulta un minunat cozonac de post.

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana