duminică, 16 februarie 2014

Tort "Corset sexy"


Este prima data cand primesc comanda pentru un astfel de tort si am fost incantata de aceasta provocare. O adevarata epopee a fost sa gasesc doua castronele identice, cu interior rotunjit. Din vecina in vecina, am gasit ce-mi trebuia pana la urma (multumesc Alina!!!). O alta incercare a fost sa dibuiesc forma exacta a blatului astfel incat sanii sa se incadreze in peisaj si tortul sa nu apara ca un corp deformat. Am trecut insa peste toate cu bine si tortul a iesit exact cum trebuie.
Sarbatoritul a fost incantat si i-a placut foarte tare surpriza, deci ma declar si eu multumita.
Sotul si vecinul nostru au vrut sa puna sechestru pe tort si nu i-au dat drumul pana nu le-am promis solemn ca si de ziua lor vor primi un astfel de tort sexos, deci sa scriu repede cum si ce am facut, ca bat la usa si aniversarile lor smiley6847.gif

Ingrediente:
***Blat corp:
- 7 oua
- 7 linguri zahar
- 7 linguri faina
- 10 linguri lapte
- 1 lingurita esenta portocale
- 1 lingurita esenta vanilie
***Blat sani:
- 3 oua
- 3 linguri zahar
- 3 linguri faina
- 5 linguri lapte
- 1/2 lingurita esenta portocale
- 1/2 lingurita esenta vanilie
***Crema:
- 1 litru lapte
- 250g unt 82% grasime
- 4 linguri faina
- 4 linguri zahar
- 1/2 lingurita esenta vanilie
- 1/2 lingurita esenta portocale
- 3 linguri picaturi de ciocolata
***Sirop:
- 2 pahare apa calduta (400 ml)
- 3 linguri zahar
- 1/2 lingurita esenta vanilie
- 1/2 lingurita esenta portocale
***Decor:
- 750 ml frisca lichida
- colorant alimentar

 Eu mereu coc blaturile cu o seara inainte.
Pentru primul blat am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut spuma tare cu 4 linguri de zahar, iar galbenusurile le-am mixat cu 3 linguri de zahar, laptele, faina si esentele. Am amestecat cele doua compozitii, usor, si coca rezultata am turnat-o intr-o tava dreptunghiulara, captusita cu hartie de copt (20 X 30 cm). Tava am bagat-o in cuptor, la foc mediu, pe raftul din mijloc, pentru 45-50 minute.
La fel am procedat si cu ingredientele pentru al doilea blat. Coca obtinuta am copt-o intr-o tava cu dimensiunile 20 X 35 cm si am obtinut o foaie subtire. A avut nevoie doar de 20 minute ca sa se coaca.


A doua zi am captusit tava in care am copt primul blat si doua castronele cu folie alimentara.
Blatul cel gros l-am taiat in doua foi. Blatul cel subtire l-am taiat in fasii late de un deget.
Am pregatit crema: intr-o craticioara am topit untul si am calit in el faina 1 minut. Am adaugat laptele, zaharul si esentele si am amestecat bine pentru a evita formarea cocoloaselor. Am fiert crema pana cand a ajuns la consistenta budincii si apoi am oprit focul.
Am pregatit si siropul, amestecand bine toate ingredientele necesare.
In tava am asezat prima foaie de blat. Am insiropat-o cu ajutorul unei pensule de silicon. Peste foaie am turnat crema, mai putin 8 linguri pe care le-am pastrat intr-un castronel. Peste crema am presarat picaturile de ciocolata. Am acoperit cu al doilea blat si l-am insiropat si pe acesta.


Fasiile din al doilea blat le-am asezat in cele doua castronele si le-am insiropat.


Cele 8 linguri de budinca pastrate le-am amestecat cu 3 linguri cu varf de frisca batuta si crema obtinuta am impartit-o in cele doua castronele. Am capacit cu resturile de blat, am acoperit cu folie si am pus deasupra lor un carpator de lemn, ca sa le preseze.
Cele doua castronele si tava le-am bagat la frigider pentru 3 ore.


Pe un placaj incapator am rasturnat blatul cel mare. Deasupra lui am pozitionat cele doua blaturi mai mici.


Am decupat blatul si am facut repede o poza, ca sa se vada si sectiunea tortului.


Asa arata blatul dupa ce l-am decupat.


Am imbracat tortul in spuma de frisca.


O parte din frisca am colorat-o cu colorant alimentar si am schitat cu ea pe tort un corset dantelat.
Cam asta a fost.
Cam asta a iesit:


Am primit de la sarbatorit cateva poze, printre care si una cu o sectiune a tortului:


Cica a fost foarte bun, deci nu pot decat sa ma bucur! smiley6832.gif
No, acum am comanda de inca doua, la fel de "dotate" si parca prevad ca in urma acestei postari voi mai avea cateva comenzi asemanatoare smiley6855.gif Sanatoasa sa fiu, ca le dau eu de cap smiley6855.gif
La multi ani Alex!!!!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana