sâmbătă, 15 martie 2014

Tort Dukan cu gust de lamaie


Tortul acesta aromat si gustos l-am preparat fara un motiv anume. Aveam pofta de ceva cu gust de lamaie, asa ca mi-am suflecat manecile si m-am apucat de treaba.
In afara de faptul ca miroase senzational cand se coace, blatul este foarte pufos! ♥ Tortul a fost foarte bun si a fost laudat de toti cei care l-au gustat ♥
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 oua
- 5 linguri lapte praf 1% grasime
- 2 linguri tarate de ovaz macinate fin
- 4 linguri lapte 1.5% grasime
- 3 linguri indulcitor pudra (eu am folosit Clio)
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingurita esenta de lamaie
***Crema:
- 1 plic budinca de frisca
- 500 ml lapte 1.5% grasime
- 2 linguri indulcitor pudra
- 1 lingurita esenta de lamaie
***Pentru insiropat:
- 200 ml lapte 1.8% grasime
***Glazura
- 4 linguri lapte praf 1% grasime
- 2 linguri indulcitor pudra
- 3 linguri lapte 1.5% grasime sau apa
- 1/2 lingurita esenta de lamaie


Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri in doua castroane. Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare. Galbenusurile le-am mixat cu indulcitorul, laptele lichid, laptele praf, taratele de ovaz, praful de copt si esenta de lamaie.


Am amestecat cele doua compozitii, cu miscari usoare ca sa nu se lase spuma. Amestecul l-am turnat apoi intr-o tava rotunda, captusita pe fund cu hartie de copt. Tava are diametrul de 22 cm.


Am bagat tava in cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu, pentru 30 minute.


Am lasat blatul sa se raceasca o jumatate de ora, apoi am preparat budinca.


Am taiat blatul in trei foi. In poze se observa cat este de pufos ♥


In tava in care am copt blatul am pus folie de plastic si am "construit" in ea tortul: foaie de blat > insiropat cu lapte > turnat jumatate din budinca fierbinte > pus a doua foaie de blat > insiropat cu lapte > turnat restul de budinca fierbinte > pus a treia foaie de blat > insiropat cu restul de lapte.



Intr-un castronel am amestecat ingredientele pentru glazura.



Am turnat glazura peste tort si am bagat tortul la frigider peste noapte.


A doua zi l-am scos din tava, am indepartat folia si l-am servit.





Delicios si aromat! ♥


Sa ne fie de bine!

PS Precizez ca bombonelele colorate sunt doar de decor si trebuie sa le inlaturati daca sunteti la dieta!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana