vineri, 9 mai 2014

Tort fantezie cu aroma de caise - dukan


Modelul este copiat de la tortul Dukan cu iaurt si ness.
Mie imi place ciocolata, cafeaua, romul ♥ Sotul meu insa prefera prajiturile vanilate, cu fructe. Prin urmare, daca majoritatea dulciurilor pregatite de mine sunt dupa placul meu, uneori trebuie sa-i fac si poftele sotului meu, chiar daca trisez si le fac tot conforme cu dieta. Sotul meu insa nu se supara, mai ales ca dulciurile astea ce le prepar in ultima vreme, conforme cu dieta ce o urmez, ii plac foarte mult.
Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 6 oua
- 140g iaurt 0.1% grasime
- 1 plic budinca de lamaie
- 2 linguri tarate fine de ovaz (Pirifan)
- 1 lingura tarate de grau (Sanovita)
- 30 pastilute indulcitor sau 4 linguri indulcitor praf (Clio)
- 1 lingura esenta de caise
***Crema:
- 900g iaurt 0.1% grasime
- 35 pastilute indulcitor sau 5 linguri indulcitor praf (Clio)
- 2 pliculete gelatina granule (Dr. Oetker) - 20g
- 100 ml lapte 1.5% grasime
- 2 linguri esenta caise
- cateva picaturi colorant alimentar galben

Blat:
Albusurile le-am batut spuma tare cu un praf de sare.
Galbenusurile le-am mixat 1 minut cu taratele de ovaz, taratele de grau, indulcitorul, iaurtul, praful de budinca si esenta de caise.



Am amestecat cu miscari usoare cele doua compozitii.
Eu am copt blatul intr-o tava de silicon in forma de guguluf cu petale. Tava de silicon am pus-o intr-o tava de metal in care am turnat in prealabil doua cani cu apa. Tava de silicon are diametrul de 20 - 21 cm.



Tavile le-am bagat la cuptor, raftul din mijloc, foc mediu, pentru 40 minute. Asa arata cand este gata:


Am scos tava de silicon din tava cu apa si am lasat blatul sa se racoreasca o jumatate de ora. Am captusit o tava de tort (apropiata de dimensiune cu tava de silicon) cu folie alimentara si am rasturnat tava de silicon in ea. Cu grija am scos blatul din tava de silicon. Petalele sunt foarte fragile si se pot rupe, insa nu trebuie sa va speriati, pentru ca nu conteaza acest aspect. Totul va fi acoperit de crema smiley1653.gif



Crema:
Gelatina am pus-o la hidratat 10 minute in lapte, apoi am topit-o la bain-marie. Am amestecat-o cu iaurtul, indulcitorul, esenta de caise si colorantul alimentar.
Am folosit pastilute de indulcitor, pisate pana au devenit praf cu ajutorul unui facalet, pentru ca nu am mai avut indulcitor praf.


Amestecul rezultat l-am turnat peste blat.



Am bagat tava la frigider peste noapte.
A doua zi l-am feliat. Dupa cum se vede, se feliaza foarte frumos ♥



Foarte bun si aromat ♥


Este foarte usor de facut si puteti pune in loc de esenta de caise orice aroma va place mai mult  smiley1653.gif
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana