Pepene murat la borcan


Musai sa puneti toamna asta macar un borcan mare cu pepene in saramura! O sa ma pomeniti la iarna!
Pepenele murat are gust dulce-acrisor si este minunat langa o friptura ♥♥♥
Mie mi-a trebuit un pic mai mult dintr-un pepene de 4 kg ca sa umplu un borcan de 5 litri.

Ingrediente:
- un pepene rosu
- 7 catei de usturoi curatati de coaja
- 4-5 frunze de dafin
- o lingura boabe coriandru
- o lingura boabe piper negru
- crengute de cimbru
- saramura rece (o lingura de sare pentru muraturi la un litru apa)


Pe fundul borcanului am pus jumatate din frunzele de dafin pregatite, 2 catei usturoi, cateva boabe de piper si de coriandru si o crenguta bogata de combru.


Pepenele l-am spalat bine si l-am taiat in sferturi. Fiecare sfert l-am taiat in felii grosute. Feliile le-am asezat cu grija in borcan, astfel incat sa nu ramana prea multe goluri. In timp ce asezam feliile de pepene, adaugam pe rand si din cateii de usturoi ramasi, precum si din boabele de piper negru si de coriandru ramase. La final, am pus peste pepene frunzele de dafin ramase si o crenguta bogata de cimbru.




Intr-o cana gradata am pregatit saramura, dizolvand intr-un litru de apa rece o lingura plina de sare pentru muraturi. Aceasta saramura am turnat-o incet in borcan. Am avut nevoie de mai mult de un litru de saramura, dar eu va sfatuiesc sa nu faceti multa saramura dintr-o data. Mai bine preparati cate un litru si vedeti cat va mai trebuie.
Cand pepenele a fost acoperit bine de saramura, am inchis borcanul cu un capac si am pus borcanul in camara.


Iata o poza cu pepenele in borcan, la o saptamana de cand l-am pus la murat.


Abia astept sa-l desfac la o ocazie speciala! ♥♥♥
Sa-l mancam sanatosi!

PS 03.01.2015 - UPDATE:
Iata cum arata pepenele murat, abia scos din borcan:


A fost delicios!!! ♥♥♥

22 de comentarii:

  1. Cand eram mare muratoreasa, intotdeauna era complicat sa gasesc pepeni mici care sa-mi intre in borcane. De m-ar fi dus mintea ca se poate si asa:)) Amu nu mai sunt, de-mi aduc de la mama o data pe luna un pepene s-o varza, mi-s numa bune. Si rosiile coapte imi plac murate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa rosiile coapte nu ma omor, insa niciodata nu ratez frunzele de telina murate :D
      Pepeni mici punea si tata la murat, dar in butoaie, niciodata in borcan. La mine in camara nu este loc de butoi, nici macar de butoias, deci ne adaptam situatiei :D

      Ștergere
  2. Se poate face și după rețetă de castraveți murați sterilizați?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La acea reteta se foloseste otet si zahar/indulcitor, iar pepenele nu se preteaza pentru acea reteta. Respecta pasii din reteta prezentata si iti garantez ca o sa ai pe masa un pepene murat delicios :)
      Spor la treburi!

      Ștergere
  3. Tine pana iarna,sau trebuie macati mai din timp?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tine foarte bine mult timp, ca orice muratura :D

      Ștergere
    2. Multumesc frumos pt. raspunsul promt..Doua intrebari scurte...va rog...Dupa cat timp se poate savura? Si...se poate pune in loc de cimbru, cateva frunze de telina...Multumesc inca o data...:)

      Ștergere
    3. Cred ca dupa 2-3 saptamani se pot deja manca si bineinteles ca puteti pune ce condimente va plac :D Eu recomand cimbru insa :D

      Ștergere
  4. Pot sa pun telina in loc de cimbru?? La cate zile ,dupa ce ii pun in borcan,se pot manca??

    RăspundețiȘtergere
  5. se poate pune la murat amestecat,in acelasi butoi, varza si pepene?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu!
      Daca nu vreti sa-l murati singur, atunci il puteti adauga la muraturile asortate (gogonele, morcov, conopida...).
      Spor la treaba!

      Ștergere
  6. Nu se adauga si radacini de hrean_

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu pun hrean la pepenele murat, dar daca doriti puteti pune.

      Ștergere
  7. Buna!Am facut exact dupa receta.Apa nu am fier. Dar a doua zi cind mam uitat la borcane vad ca inauntru a inceput a firbe parca si a curs cite putin din borcane .Acum dupa trei zile tot se vede ca fiebe.Spunetimi varog asa trebuie sa fie?sau ceva u am facut corect,mi-e frica sa nu stricat ingredientele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa trebuie sa faca, stati linistit! Dupa cateva zile va inceta din fiert. Pastrati borcanele la loc racoros si intunecat.

      Ștergere
  8. Îmi iau notițe. Mamăăăă de când am rețeta asta în intenție! Și ca răspuns la una dintre întrebările de mai sus, da, pepenii mici se pot mura în oțet exact ca celelalte legume. Pepenele-i fruct? Nu am idee de și feliat e grozav în oțet, dar ăia mici sunt delicioși.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce gospodina avem noi aici :D Pepeni mai gasesti la supermarket, deci astept poze doveditoare pe blogul tau :D

      Ștergere
  9. Vă deranjez,dacă pepenii îi pui tăiați în borcane cu tot cu saramură și mirodenii, zeama din borcane se mai vântură?
    Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi cer scuze pentru intarzierea cu care va raspund.
      Eu nu vantur niciodata muraturile. Nu mi s-au stricat niciodata si s-au pastrat foarte bine. Probabil daca le puneam in butoiase, atunci ar fi fost nevoie de vanturare, pentru ca este o cantitate mare de legume puse la murat si astfel esti sigur ca toate capata aceeasi cantitate de sare. Pentru ca eu pun muraturile doar in borcane, vanturarea nu este necesara.
      Spor la treburi!

      Ștergere

Printfriendly

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...