marți, 13 ianuarie 2015

Biscuiti fragezi cu unt


Acesti biscuiti i-am preparat pentru Craciun. Sunt foarte usor de facut, au fost foarte buni si au avut mare succes la colindatori ♥♥♥ Culoarea verde este de la esenta de nuca folosita si, chiar daca a fost o surpriza pentru mine ca esenta asta are asa mare putere de colorare, mi-a placut mult ca au ramas frumos colorati si dupa coacere ♥♥♥

Vreau sa trimit o imbratisare virtuala pentru Yaya - Zahar si sare, o doamna cu o inspiratie fara limite, pe care o citesc cu regularitate de multa vreme si pe care o admir  pana la cer si inapoi. Din mainile ei ies numai frumuseti delicioase ♥♥♥

Ingrediente:
- 200g unt moale (la temperatura camerei)
- 320g faina
- 100g zahar pudra
- 1 ou
- un praf sare
- 1 lingura esenta de nuca


Intr-un castron am mixat cateva minute untul moale cu zaharul pudra, praful de sare si esenta de nuca. Continuand mixarea am adaugat oul si apoi faina, putin cate putin.


Am obtinut o coca moale, un pic lipicioasa si usor modelabila. Se pot forma sfere mici cat o nuca sau conulete din aceasta coca, dar eu am folosit aparatul de spritat.
Am aparatul asta cumparat de un an si nu l-am folosit niciodata pentru biscuiti/fursecuri, asa ca acum i-am facut proba.


Desi pare simplu in teorie, va asigur ca nu este deloc asa! Trebuie sa tii cont de cateva lucuri pentru ca biscuitii sa iasa frumosi:
1. tava trebuie sa fie rece, uscata bine si nu trebuie captusita cu hartie de copt si nici unsa cu grasime;
2. dupa ce ai umplut pistolul de spritat cu coca si ai montat forma dorita, trebuie sa lipesti gura pistolului de tava, sa tii bine apasat si abia apoi sa apesi de maxim doua ori (in functie de forma aleasa, poate fi suficienta o singura apasare).
Doar daca indepliniti aceste doua chestii biscuitii vor ramane lipiti de tava! In caz contrar va veti chinui destul de tare.
Pentru ca biscuitii nu raman lipiti de tava fierbinte, am lucrat cu doua tavi. Au iesit destul de multi biscuiti, chiar daca coca pare putina.


Biscuitii nu prea cresc la copt, deci puteti sa-i spritati/asezati in tava destul de apropiati.
I-am copt la foc mediu, pe raftul de sus al cuptorului pentru aproximativ 15 minute. Atentie, se ard repede!


Se pastreaza mult timp daca sunt depozitati intr-o cutie cu capac si sunt deliciosi ♥♥♥
Se pot pudra cu zahar sau pot fi glazurati cu ciocolata. Eu i-am lasat simpli.
Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana