vineri, 8 ianuarie 2016

Prajitura Tosca - dukan style


Initial nu am vrut sa postez reteta pe blog, pentru ca pozele au iesit foarte urate. Planul era sa reincerc reteta, sa-i fac poze mai frumoase si apoi sa o postez pe blog. Apoi m-am razgandit, pentru ca am prea multe retete in asteptare si pana i-ar fi venit randul acesteia as fi uitat ce si cum am facut.
In ciuda pozelor deloc flatante, prajiturica a iesit supe buna si chiar merita sa fie incercata ♥♥♥

Reteta de fata este conforma cu dieta Dukan - zile PP, incepand cu faza de croaziera.

Ingrediente:
***Blat:
- 5 albusuri
- 2 linguri tarate de ovaz
- 1 lingura tarate psyllium
- 2 linguri gluten
- 1 lingura seminte de chia
- 3 linguri slim sugar
- 1 lingurita esenta de unt
***Crema:
- 5 galbenusuri
- 2 plicuri budinca vanilie
- 1 litri lapte 1.5% grasime
- 4 linguri slim sugar
***Glazura:
- 6 linguri lapte praf 0.1% grasime
- 1 lingura cacao degresata
- 1 lingura slim sugar
- 1/2 lingurita esenta de rom
- 4 linguri apa rece



Pentru blat am batut albusurile spuma tare. Continuand mixarea la viteza maxima, am adaugat in spuma indulcitorul pudra si esenta de unt.
Intr-un castronel am amestecat taratele de ovaz cu taratele de psyllium, glutenul si semintele de chia. Acest amestec uscat l-am incorporat cu ajutorul unui tel si cu miscari usoare in spuma dulce.


Compozitia rezultata am nivelat-o intr-o tava cu peretii inalti (20 x 30 cm), captusita cu hartie de copt.


Am bagat tava la cuptor, pe raftul din mijloc, la foc mediu spre mic, pentru 30 minute. Dupa ce am scos tava din cuptor, am lasat-o sa se racoreasca 10 minute, abia apoi am desprins hartia de copt de pe blat. Dupa aceasta operatiune, am pus hartia de copt inapoi in tava si blatul peste ea.


Pentru crema am pus la fiert 800 ml lapte, iar cele 5 galbenusuri le-am amestecat cu praful de budinca, indulcitorul pudra si 200 ml lapte rece.


Cand laptele s-a infierbantat, am turnat in el amestecul cu galbenusuri si am continuat ferberea, la foc mic si amestecand mereu cu un tel, pana cand compozitia s-a ingrosat.


Crema fierbinte am turnat-o peste blatul alb ce astepta cuminte in tava si am lasat-o o jumatate de ora sa se racoreasca.


Pentru glazura am amestecat intr-un castronel laptele praf, cacao si indulcitor. Peste ele am turnat apoi esenta de rom si 4 linguri apa rece si am amestecat bine.



Glazura am nivelat-o peste budinca racita.


Am bagat tava in camara cateva ore, la rece, apoi am feliat-o.


Glazura este un pic curgatoare si a manjit stratul de crema in momentul felierii, deci recomand micsorarea cantitatii de apa din glazura, de la 4 la 3 linguri.



Este foarte buna si nici nu bagi de seama ca este o prajitura dietetica ♥♥♥


Sa ne fie de bine!

Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor

"Mainile tale ar trebui sa protejeze, nu sa pedepseasca. Ridica mana impotriva bataii copiilor" este o campanie de eliminare a ...

Cele mai vizualizate retete in ultima saptamana